عصر نویسنده

من نه روزم، نه شب، من می‌خواهم عصر باشم تا آدم‌ها در من عصرانه بخورند

عصر نویسنده

من نه روزم، نه شب، من می‌خواهم عصر باشم تا آدم‌ها در من عصرانه بخورند

عصر نویسنده
آخرین نظرات

احادیث در مورد دختران

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

حدیث 3- امام صادق (علیه السلام):

پسران، نعمت‏ند و دختران خوبى. خداوند، از نعمت‏ها سؤال مى کند و به خوبى‏ ها پاداش مى ‏دهد.

(کافى ، ج 6، ص 7، ح 12)

 

حدیث 4- امام صادق (علیه السلام):

چون دختر [نامحرم] شش ساله شد ، او را مبوس و پسر نیز چون از هفت سالگى گذشت ، زن [نامحرم] را نبوسد.

(مکارم الأخلاق ، ج 1، ص 479، ح 1659)

 

حدیث5- رسول الله صلى‏ الله‏ علیه ‏و‏آله :

دختران ، دلسوز ، مددکار و بابرکت‏ اند . هر کس یک دختر داشته باشد ، خداوند ، او را پوششى از دوزخ قرار مى ‏دهد و هر کس دو دختر داشته باشد، به خاطر آن وارد بهشت مى‏ شود و هر کس سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه از او برداشته مى ‏شود .

(کنز العمّال ، ح 45399)

 

حدیث6-امام صادق (علیه السلام):

 پسران نعمت‌ و دختران حسنه هستند، و خداوند از نعمت‌ها بازخواست مى‌کند و براى حسنات پاداش می‌دهد.

( کافی، ج 6، ص 7، ح 12)



حدیث7- پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :
هرکه را دختری است، خداوند یاری دهنده او، برکت بخش به او و آمرزنده او خواهد بود.

(همان)

حدیث8- پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :
مهر ویژه خداوند بر پدر دختران باد. دختران مبارک و دوست داشتنی‌اند و پسران بشارت دهندگانند و دختران باقیات صالحاتند.

(همان)

حدیث9- پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :
هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی‌اش می­شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌گردد، در حالی که در هر شبانه روز برای پدر آن دختران عبادت یکسال نوشته می­شود.

 (همان)


حدیث10- پیامبر صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله :
هر کس سرپرستی دو یا سه دختر را داشته باشد، با من در بهشت خواهد بود.

(همان)



حدیث11- در روایات آمده است:
به پیامبر خدا(ص) بشارت تولد دختری دادند. حضرت با نگاهی به چهره اصحاب دریافت که آنها از این خبر ناخرسندند؛ از این روی فرمود: شما را چه شده، گلی به من داده شده که او را ببویم و روزی ­اش بر عهده خداوند متعال است.

(من لایحضره­الفقیه، ج3، ص482، ح 4693)

 

حدیث 12- امام صادق (علیه السلام):

آن­که سرپرستی دو دختر را عهده‌دار شود، این کار او را از آتش و عذاب باز خواهد داشت.

(من لا یحضره­الفقیه، ج3، ص 482، ح4699)



حدیث 13- امام صادق (علیه السلام):

آن­ گاه که مردی صاحب دختری شد، خداوند فرشته­ ای به سوی نوزادش روانه می­کند که بال بر سر و سینه او کشد و گوید: کودکی ضعیف آفریده شده است، انفاق‌کنندگان بر او از سوی خداوند یاری خواهد شد.

(همان، ح 4700)



حدیث 14- امام رضا (علیه السلام):

خداوند بر دختران مهربان­تر از پسران است و هر کسی بانویی از محارم خود را شاد کند، روز قیامت از سوی خداوند شاد می­‌گردد.

(الکافی، ج6، ص5، ح7).

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۶
ز.نجف زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">